dirtee presents: the best of 2009


Jag försökte mig på en top 30.
Även en top 20, & t.om top 10.
Dock är det svårt för mig att välja ut det allra bästa från iår och placera det på olika nivåer..
Och de som känner mig vet att jag kallar "allt" min favorit.
Därför tänker jag sammanfatta året lite kort, över det som väckt mest känslor hos mig.
Det som spelats mest av mig, och det som har gjort mitt år så jävla bra.
Mest minnesvärda tunes rättare sagt.
1:an på listan är en KLAR första plats, resten faller under o-ordning..


Florence and the Machine - You've Got the Love (XX remix)
MIN ABSOLUTA FÖRSTA PLATS! Otroligt välgjort
och det kan utan tvekan det vackraste jag hört på länge. All respekt!
02:14, helt mållös. Om inte det är number one, vet jag inte vad.


Dennis Ferrer - Hey Hey (Vox Mix)
William Kouam Djoko - Schools Out
Johan Wedel  - Shu
Super Flu - Bettvanille
Daniel Steinberg - Rush Me (Format B Remix)
TV Rock Ft. Rudy - In The Air (Axwell Remix)
Pizeta feat. Reagadelica - Klezmer (Alvaro Arabic Nights Bootleg)
SHM & Laidback Luke - Leave The World Behind (Pro Stitute Remix)
Solomun - Hypnotize
Temper Traps - Sweet Disposition (Axwell Remix)
Sebastian Ingrosso - Laktos
Norman Doray & Albin Myers - Drink N Dial (Original Mix)
Paul Kalkbrenner - Sky And Sand (Bart B More Bootleg).
Steve Angello - Monday (Original Mix)
Mark Mendes & Mike Jacinto - Molly (Original Mix).
Oskar Zenkert - Oriental (Original Mix)
Supermode - Bittersweet Tell Me Why (Louis Coussée Edit)
Oxia - Whole Life (Original Mix)
Tony Lionni - Found A Place
Darwin & Backwall - Bob-Omb
Veerus, Maxie Devine - Fujiko (Sandro Monte Remix)
Steve Angello & AN21 - Flonko (Version 1)
Heinrichs & Hirtenfellner - Down
Harry Choo Choo Romero – Cumbia (Mikael Weermets Toolbox Edit)
David West - The Hideout
Pryda - Loaded (Helvettet)
Richard Grey, Erick Morillo & Jose Nunez feat. Shawnee Taylor - Life Goes On (Albin Myers Remix).
Oliver Twizt - Another Step
Daniel Lindeberg, Dumb Dan - Holiday Inn (extended mix)
The Prodigy - Omen (Simmons & Machiavelli Main Bootleg)
Niklas Gustavsson & Ludvig Holm - Ripple
Red Carpet - Alright Together (Sean Sines Bootleg)

God Jul & Gott Nytt År.
Hug It Out

Kommentarer
Postat av: AntonL

vågar inte ens försöka mig på att göra en top 10 lista, skulle ju fan aldrig gå ;) Men bra lista iaf =) Lite besviken att du inte tog min bootleg på Ripple dock ;) haha (Skämt)



GOd JUL & GOTT NYTT ÅR!!

2009-12-23 @ 15:51:52
URL: http://soundcloud.com/an7oine
Postat av: Love

Jävligt bra lista, skulle dock vilja lägga in How Soon Is Now, Riverside, Shine Your Light och några till.

2009-12-23 @ 19:30:28
Postat av: diana air

Love, jag lägger inte upp "årets hits" utan det jag gillar mest. How soon is now är tyvärr inte där ;) och sidney samson är inte värd en plats, heh. Och tack så grymt mycket! AntonL- tack!! Ja, att göra en toplista finns bara inte! Sjukt svårt.. Och du vet att jag älskar Diamond Ripple, feel the love :) tack detsamma!

2009-12-23 @ 20:18:19
URL: http://dirtee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey Hey årets bästa vocal house låt :)

2009-12-26 @ 05:01:39
Postat av: Anonym

Första plats, riktigt bra inte hört förut :)

2009-12-26 @ 05:09:26
Postat av: diana air

Ja, den är ruggigt välgjord. Inte många som faktiskt känner till den, det är en dold diamant!

2009-12-26 @ 15:02:58
URL: http://dirtee.blogg.se/
Postat av: Evers

Grymmm lista, tycker till skillnad från dom andra inte how soon is now platsar på en lista av dena standar...

Fast jag skulle vilja ha Gramophonedzie - Why dont you med på listan =)



Älskar bloggen <3

2009-12-27 @ 12:07:19
Postat av: diana air

Tack, någon som förstår att listan är MIN och inte NRJ's! haha

Jag hade faktiskt med Why Don't You från början, och massa andra låtar. men "listan" blev för lång, och fick plocka bort lite..

Tack så jätte jätte mycket! :)

2009-12-28 @ 16:10:24
URL: http://dirtee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0