who the f*** are the swedish house mafia?



Cid Inc. - Defrost (Original Mix)

Cid Inc. - Refrost (Original Mix)
Refrost var nog mer klubbvänlig enligt mig,
dock gick defrost mig mer i smaken. Vad tycker du?

Manuel De La Mare - Moloko (Original Mix)
moloko.. mjölk. låter inte så lockande, men så jävla fel man kan ha!
emotional & classy, pianot är mer än great! you know i love it

Karl Johan - Plus 5
speedat som fan, något ni absolut inte får missa folks!
detta är tjockare än blod! lite Henrik B stil över det hela..

Hug It Out

Kommentarer
Postat av: k.

About Cid Inc. - det är sällan icke vokal house fungerar på svenska klubbar. Och det kan jag tycka är rätt skönt, jag gillar att kunna tralla med i musiken. Låtar som denna går bara att köra 25 sekunder av innan man tömt de flesta dansgolven...



Moloko är rätt okej, gillar pianoinslagen (bortsett från att det är lite för uppenbart att det är midi-synthar...) - men även här har jag svårt att se hur det skulle fungera på klubbarna. Det är lite för trögt. Tyvärr, i det här fallet.



(ja, jag har för lite att göra - så jag sträckläser din blogg och kommenterar lite - är det ok eller? :P )



2009-10-06 @ 23:05:59
URL: http://www.kimbauer.se
Postat av: diana air

Kim, ja absolut blir det svårt att spela tung house utan vocal på golvet. Det är exakt som du säger. Och tyvärr kommer det vara så ett bra tag till, Sverige är inte riktigt redo för house känner jag, de enda de vill ha är Bob Sinclair & radio-guetta! But.. what to do?

Tyvärr är inget jag behöver höra, jag lägger inte upp "ute/sture-house", jag lägger upp det som funkar om JAG hade ett golv ;)

Kul att du läser, fortsätt med det! :) haha

2009-10-07 @ 08:40:13
URL: http://dirtee.blogg.se/
Postat av: k.

haha :P vi får dansa på ditt golv nån gång du och jag ;) haha :P



och vidare måste jag bara säga det att jag gillar det du gör - oftast när (nu kommer det en smula fördomsfullhet här) tjejer hoppar på hus-tåget så är det vocal kommersiell house det handlar om. Det dom hör på NRJ (finns den radiokanalen fortfarande?)...



Det visar att det du skriver om här, och det du lyssnar på faktiskt är det Du gillar och inte det som radio gillar just nu... Förstår du hur jag menar? Att lyssna på Bob Sinclar & radio-guetta är lite som att hejja på Hammarby ena säsongen, för det verkar som dom kommer vinna - och Halmstad BK nästa säsong för att dom är favorittippade...



Credd till dig med andra ord. (Även fast jag hellre lyssnar på radio-guetta själv, men det är nog för att jag är lite för mycket schlager för din musik... :P )



Keep up the good work! :)

2009-10-07 @ 12:10:12
URL: http://www.kimbauer.se
Postat av: diana air

hahah, ja men du där håller jag med dig till fullo! Jag tänker på mig själv lite som en kille musikmässigt, tjejer vill bara höra schyssta vocals som är lätta att lära sig för att sedan sjunga ut snyggt på golvet & imponera. Jag föredrar mer det som inte många brudar känner till. Killar kan mer, och så kommer det alltid vara! haha

Ja NRJ.. haha orkar inte ens tänka på skiten.. eller 107,5 "house-kanalen" som många kallar det för.

där för man calle ocho hela tiden och massa tråkiga "dance"-låtar för småkids.



haha, gillar din liknelse med Hammarby & H-BK. Exakt så är det ju.



Tack så jätte mycket, får skaffa mig ett golv så dansar vi, no doubt! haha ;)

2009-10-07 @ 12:42:33
URL: http://dirtee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0